Autor: NSBI

Novi Sad
20.06.2023.
09:15 > 09:15
Poslednjih nekoliko dana društvenim mrežama kruže fotografije kažnjavanja biciklista u pešačkoj zoni u Novom Sadu.

Komentari 229

  • Sneki

    24.06.2023 16:07
    Bicikl
    Ne treba dozvoliti, pesacka zona je za pesake. Pesaci su ugrozeni svuda. U Petrovaradinu se ne moze ici trotoarom od biciklista. Biciklisticke staze jedino resenje. Kazniti one koji ne postuju zabranu.
  • miki21

    24.06.2023 07:26
    Ne
    Sve najgore mislim o toj ideji. Bicikli se ne može stabilno voziti brzinom pešačkog hoda što uključuje krivudanje koje zauzima širinu automobila. Na tim mestima pešaci se kreću brzinom do 5 km na čas.
  • Dragana

    24.06.2023 01:35
    Malo je to danas problematično.
    Grad je narastao a u pomenutim ulicama ne može da se prođe od bašta kafića.
    Pre 20-30 godina je bilo mesta i za pešake i za bicikliste a pre neki dan se u mene zamalo zakucao klinac koji je vozio bajs u punoj brzini i trkao se sa drugarom. Gužva je, ljudi su bahatiji, ne znam kako je to izvodivo.
  • ⁶citalac

    23.06.2023 19:27
    Treba. Sve dok postoji podela na mi i oni postoji problem. Kako u Holandiji nema problem? Tako sto su svi ponavljam svi biciklisti i naravno pesaci. Vozaci nisu svi. Tako da vozaci znaju kako je biciklistima a biciklisti znaju kako je pesacima. Novi sad ima potencijal da bude grad biciklista. Nazalost deo biciklista gleda sa prezirom na pesake a skoro svi vozaci smatraju da su biciklisti siromasni ludaci ili ekscentricni programeri ili naprosto nista, nebitni. Ne postoji svest o ekologiji, zdravlju i drugima.
  • Nikako.

    23.06.2023 15:39
    Ne.
  • Građevinar

    23.06.2023 14:00
    Kako ja to vidim grad ima tri izbora: ili da se biciklistima u Novom Sadu dozvoli kretanje u široj pešačkoj zoni ili da se ukinu svij 1500 do sada izdatih dozvola za ulazak u pešačku zonu ili da se, ako je ovo dosad napisano nemoguće, sama pešačka zona ukine.
  • Vlada

    23.06.2023 12:46
    U svako doba dana u pešačkoj zoni u centru je parkirano između 20 i 30 vozila raznih izvođača radova, funkcionera, biznismena i sveštenih lica. Dokle god je tako, biciklisti su nepostojeći problem.
  • Ivana

    23.06.2023 11:36
    sns stručnjaci
    Treba da se dozvoli biciklistima da mogu da voze kroz Zmaj Jovinu, Dunavsku, ulicu Modene itd. Zašto da ne. Da li je neko iz vlasti malo putovao po Evropi. Jer da jeste onda biste znali da se u većini gradova biciklisti normalno kreću ulicama. Npr. Holandija, Belgija, Austrija itd.. A mi smo pa kao jako bolji od ovih zemalja i izmišljamo toplu vodu. Treba i funkcionerima Gradske kuće zabraniti da automobilima ulaze do centra, jer je to sramota i toga nema u nabrojanim zemljama.
  • Sirano

    23.06.2023 09:19
    Svi koji kažu “i ja sam biciklista ali..” su patološki lazovi.
    Nesto kao “nisam član nijedne stranke ali…”
  • 002211

    23.06.2023 08:36
    A da se kafanske bašte uklanjaju pa neće biti bicikala??
  • Igor

    22.06.2023 21:23
    Treba, uz obavezu da budu pažljivi i imaju obzira prema pešacima. I to je dobra škola za malu decu, da nauče da nisu sami u saobraćaju i da ne mogu samo da potrče kad vide kucu ili klovna ili šta im već zapadne za oko. Najgore što može da se desi (ujedno i najbolja škola) je da zveknu u bajs i preplaše se. Naravno, pod uslovom da biciklisti paze, ne koriste mobilni i ne idu prebrzo.
  • NS49

    22.06.2023 18:52
    Veliki je problem kad biciklisti brzo voze na pešačkom prelaziu.Iznenada umeju da izlete a imaju pravo.
  • NS oldtajmer

    22.06.2023 16:08
    Ama ja bih dozvolio i šleperima da ulaze u pešačku zonu. Ako im se to dozvoli, zbog direktnog dostavljanja sa (polu)prikolice jako će se smanjiti broj angazovanih kombi vozila te Glovo, Wolt i ostalih dostavljaca
  • Lesa

    22.06.2023 15:40
    I sam sam aktivni biciklista
    Ali šta sve rade ljudi na istim je van svake pameti. Ja sam za uvođenje obaveznog polaganja poznavanja saobraćaja i registraciju bicikala jer 99% biciklista ne poznaje osnovna saobraćajna pravila. Ne znam koliko puta sam do sada video da se biciklisti međusobno sudaraju, izleću pred automobile i naleću na pešake, a sve bi se to izbeglo samo da se znaju pravila saobraćaja.
    Zašto registracija? Više puta sam video kako biciklista naleti na dete ili stariju osobu i uopšte ne zastane da vidi da li je nekog povredio... Samo podigne bicikl i pobegne.
  • LjubicaBubaNS

    22.06.2023 11:53
    Pomagajte
    Niko da spomene ul.Zarka Zrenjanina i Vojvodjanskih brigada. Biciklisti su nemilosrdni. Zvone, vicu, psuju. Ne jednom sam imala " bliski udar". Molim nadlezne da se strogo zabrani voznja na toj relaciji i strogo sankcionise.
  • Biciklista

    22.06.2023 10:59
    @Baltazar

    I s razlogom mi tuda svaki dan vozimo.
  • Vlade

    22.06.2023 10:45
    Apsolutno i nikako, 100% ne.
  • Saša

    22.06.2023 09:50
    Haos
    Centar je u poprilično haosu od bašti gde ne trba da budu pa je skučen prostor za ostale. Biciklisti voze poneko baš sporo i obazrivo, većina brže nego što treba a manji broj pogibeljno. Dostava naročito sa električnim su potpuni i.....i, takođe ima 3 klinca od jedno 15 godina koji već 2-3 godine voze nazadnjaka po centru i u tom rangu su i većina njih sa električnim koji su dobili priliku da naglo ubrzavaju u jure oko 35 na sat po centru pa ih to pali da nam pokažu. Njih treba sankcioniaati maximalnom kaznom a ako ona i nije nešto menjati zakon jer su se do sad pokazali ubedljivi najgorim u sa sobraćaju
  • *

    22.06.2023 08:24
    *
    Ne.
    I ja sam biciklista i ne.
  • Baltazar

    22.06.2023 00:53
    Nikako. Sa razlogom je to pesacka zona. Par puta sam video kako bicikli nalece na nekog, jednom kako nalece na dete od par godina. Voze bahato, provlace se izmedju ljudi, 2-3x brze od kretanja pesaka. Biciklisti bi po zakonu, kao ucesnici u saobracaju, gde nema biciklisticke staze, morali da voze po put kojim se krecu I vozila, 90% I vise biciklista to ne radi.
  • Maja

    21.06.2023 23:22
    Apsolutno ne
    Ajd onda nek oni jure i centrom a mi da pesaci sedimo kuci,i vozac sam i pesak i biciklista,i kod svih ima onih koji nepostuju propise i nemaju saobracajnu kulturu,i ovako me strah kad sa detetom od tri godine idem centrom od onih koji jurcaju biciklom pesackom zonom i pored zabrane a kamoli kad bi jos imali i dozvolu za kretanje.
  • Novosadjanin

    21.06.2023 23:19
    Ta mante se
    glupih predloga kada su pesacke zone ili ti trotoare okupirali i drasticno smanjili kojekakvi bircuzi, kafici, pekare i sl. Samo jednom pomenite da biciklisti mogu koristiti trotoare okupirace ih sve i niko ih vise nece oterati. Neka se grad pobrine za biciklisticke staze kada vec ne zeli da pesacima vrati trotoare. Pravda za pesake, roditelje sa decom i kod Srpske populacije omrzenim penzionerima.
  • Pezos

    21.06.2023 21:29
    Apsolutno ne. Pešačke staze su za pešake a ne za trotinete, bicikle i motore…
  • versus

    21.06.2023 16:57
    Biciklistima treba uvesti obavezno posedovanje vozačke dozvole bilo koje kategorije kao uslov upravljanja biciklom i poznavanja saobraćajnih propisa.
  • Boris

    21.06.2023 15:09
    Posebno mi je zanimljivo što ovde ispadne da se ljudi "vozaju" biciklom po centru kao što se šetači tu šetaju... Živeo sam 20 godina u Grčkoškolskoj, ma važi da mi je neki lelemud što šeta derle po centru govorio kako treba da idem do svoje kuće...
  • Djura

    21.06.2023 15:04
    Ma kakvi biciklisti . Nagurati još kafića, bašti pa početi kažnjavati i pešake koji samo šetaju i prolaze, a ne idu u kafić
  • Nebojša

    21.06.2023 13:02
    Ne
    Apsolutno ne, jer se ponasaju krajnje neodgovorno, ne voze brzinom pesaka nego jurcaju kao idioti. Drugo, ne poznaju saobracajne propise. Ako imaju potvrdu o poznavanju saobracajnih propisa moglo bi serazmisliti, ali da ne idu brze od 5km/h, ali to je neizvodljivo.
  • NS

    21.06.2023 13:02
    Cemu toliki gnev
    Ja stvarno ne razumem gnev ljudi prema biciklistima. Vise biciklista znaci manje automobila sto opet znaci manje guzve za ljude koji su u kolima. U svim razvijenim zemljama se motivisu ljudi da voze bicikl, jedino kod nas obrnuto. Sto se tice pesacke zone, moze bajs ali da je brzinom pesaka mada ja ne znam ko normalan bi isao biciklom kroz Zmaj Jovinu na primer kada ne moze igla da padne od basti kafica. Cini mi se da je lakse projektovati problem na nesto drugo(u ovom slucaju bicikliste) umesto da sagledamo sta je pravi problem - mi sami i nasa kultura koja je na veoma niskom nivou bilo da smo na biciklu, u kolima ili peske.
  • Pešak, biciklista

    21.06.2023 12:34
    I vozač
    Ne treba dozvoliti
  • D

    21.06.2023 11:08
    .
    Dok se u Njegoševoj, Ulici Modene i na Pozorišnom trgu ne počnu ponašati prema trenutnim zakonima - da voze brzinom pešaka iliti 5km/h, nema nikakvih izmena!
    Kroz Zmaj Jovinu redovno prolaze pa i proleću i ništa se dešava.
    Ne može jer ne poštuju ni postojeće mere!
  • centar

    21.06.2023 10:54
    pitanje
    Zbog čega je dozvoljeno biciklistima da voze u kontra smeru jednosmernim ulicama???
    Veoma je traumatično kada se velikom brzinom, uglavnom neosvetljeni iznenada stvore ispred vašeg auta... I onda, saobraćajac vas obavesti, da oni/biciklisti nisu u obavezi da znaju da je to kontrasmer , wtf!!!
    Što bi rekli, oni ne snose nikakvu odgovornost, a pri tome direktno učestvuju u saobraćaju i svojim "ponašanjem" ostale učesnike dovode u realnu opasnost..

    p.s.isto primeniti i na korisnike trotineta
  • Kaja

    21.06.2023 10:07
    Po broju komentara bih rekla da su biciklisti najveći problem građana Novog Sada. Nisam za vožnju biciklom kroz pešačku zonu, ali bih bila licimerna kad bih rekla da mi ne smetaju bašte kafića koje su zauzele veći deo pešačke zone.
    Ako već želimo da se poštuju pravila, hajde onda da ih svi poštujemo.
  • Sitnica

    21.06.2023 09:26
    Kroki
    21.06.2023 • 06:27
    Bicikl
    Videla sam - u velikim evropskim gradovima važne saobraćajnice su prepuštene biciklima. Bicikl se može uuneti u autobis, tramvaj, ppdzemnu. Ekskluzivni hoteli svojim gostima ustupaju biciklove. Cilj -dobrobit građana - značajno smanjenje zagađenja i buke. Šta nas sprečava?

    Nas sprečava to sto smo fizički lenji a civilizacijski zaostali. Ostalo je manje-više u redu… Ah da, još smo i zavidni i zlobni!
  • neko iz mase

    21.06.2023 08:18
    kasaba
    Pešaci da šetaju u svoja 4 zida...dovoljno im je ...a "pešačke zone" treba da se ostave pijačnim tezgama, baštama kafića,kioscima .Biciklistima onda ostaje taman mesta da provozaju bez da moraju da zvone pešacima, samo da se paze rasklimanog behatona i po kojeg "dostavnog vozila"
  • Kroki

    21.06.2023 06:27
    Bicikl
    Videla sam - u velikim evropskim gradovima važne saobraćajnice su prepuštene biciklima. Bicikl se može uuneti u autobis, tramvaj, ppdzemnu. Ekskluzivni hoteli svojim gostima ustupaju biciklove. Cilj -dobrobit građana - značajno smanjenje zagađenja i buke. Šta nas sprečava?
  • Vidra

    21.06.2023 01:41
    Ne slažem se da biciklistima treba omogućiti vožnju pešačkim zonama iz sledećih razloga:

    1. Mala deca su nepredvidiva i biciklista koji ide brže ili, što je mnogo češće, gleda u telefon, može da udari dete, koje s obzirom na svoje malo telo može da zadobije veoma ozbiljne povrede.

    2. Stariji ljudi koji slabo vide i čuju i ne mogu na vreme da se izmaknu.

    3. Ljubimci na povocu, naročito oni čija boja nije uočljiva su u opasnosti.

    Velik broj dostavljača na biciklima vozi neprilagođenom brzinom, velik broj, naročito mlađih biciklista veći deo vremena gleda u telefon i na kraju, velik broj biciklista noću vozi bez svetala.
  • Biciklista

    21.06.2023 00:37
    Бициклиста сам, али сматрам да у самом центру и другим пешачким зонама не треба да буде дозвољен бициклистички саобраћај. Ту се налазе родитељи са децом, који не треба да брину да ли ће се појавити неки бициклиста од некуд, с обзиром да није обележена стаза, па бициклисти возе цик цак између људи. Није безбедно ни за једне, ни за друге. Али слажем се да је потребна већа подршка бициклистима у целом граду, с обзиром на то да тежимо да смањимо број аутомобила у саобраћају. Сваки објекат би требало да има неколико паркинг места за бицикле, да не бисмо везали за дрвеће и знакове, да се аутомобили не паркирају тако да заузму пола бициклистичке траке итд. Наравно, треба радити и на култури бициклиста, има нас разних…
  • Manito

    20.06.2023 23:32
    @Zorro
    Manite više i nas i naš grad vi sposobni molimo vas.
  • Zakon o informisanju

    20.06.2023 22:45
    Zorro
    20.06.2023 • 18:35
    Za games of trolls
    Niste razumeli moju poruku, nema veze, bolje ikad nego nikad sto bi rekao jedan moj prijatelj iz Kaca. "Gari, je si ti Bosanac?!". Nista niko nema protiv biciklista ako se kulturno ponasaju i ne bahato. Ako neometaju pesake a i automobile i druge ljude. I ja Sam cesto na biciklu ali se ponasam defenzivno. A sto se tice tvog Nik-name, bas ti je originalan. Samo ti i dalje trolluj a ponekad i spinnuj.

    Primitivizam pobeđuje, pogotovo kad je agresivan! Ovaj se još ponosi svojim vickastim “dosetkama”
  • anarhista

    20.06.2023 22:18
    svete krave
    Biciklisti u NS lagano postaju svete krave,mislim da je najbolje da za bicikliste(ubedljivo najgori ucesnici u saobracaju) vise ne vaze saobracajni propisi, samo ideja da u fakticki jedinoj pesackoj zoni mogu da voze svoje bozanstvo je .
  • Musa kesedžija

    20.06.2023 20:14
    Sladoled
    Nisam lud da guram bicikl od snp-a do riblja pijace.Pre ću da idem peške.
  • Dirka

    20.06.2023 20:02
    Koleso
    Strah pesaka od biciklista dolazi zbog slabe motorike tj.fine motorike koju nisu vezbali od malih nogu..previse sedenja,malo kretanja,aktivnosti..kada vidite biciklistu vi ga poljubite..za srecu..
  • Banatić

    20.06.2023 20:00
    Biciklisti
    Biciklisti, da li znate šta znači pojam "pešačka zona" !!!????
  • Zorro

    20.06.2023 18:43
    Za KLF
    Neznam na koga mislis Sa takvim primitivnim vredjanjima da su tvoji sugradjani stoka i da je od nekud dosla. Ko ti je kriv sto nista nisi stekao u zivotu, niti ces. Hehehe. Samo da podsetim: Novi Sad je postao Metropola a i dalje se razvija otkad su dosli sposobni ljudi da zive u NS. Umesto da se zahvalis, ti tako!!! Eeee.
  • Pešak

    20.06.2023 18:41
    Dozvola?
    Kao treba im dozvola da voze bajs kroz pešačku zonu, po trotoarima i u kontra smeru jednosmernih ulica? Pri tome bi im i pojedini vozači formule 1 pozavideli na brzini kojom proleću pored ulaza zgrada nevodeći računa da iz ulaza izlaze mala deca i stariji ljudi. Suviše im se gleda kroz prste umesto da se kažnjavaju kao i ostali učesnici u saobraćaju.
  • Zorro

    20.06.2023 18:35
    Za games of trolls
    Niste razumeli moju poruku, nema veze, bolje ikad nego nikad sto bi rekao jedan moj prijatelj iz Kaca. "Gari, je si ti Bosanac?!". Nista niko nema protiv biciklista ako se kulturno ponasaju i ne bahato. Ako neometaju pesake a i automobile i druge ljude. I ja Sam cesto na biciklu ali se ponasam defenzivno. A sto se tice tvog Nik-name, bas ti je originalan. Samo ti i dalje trolluj a ponekad i spinnuj.
  • Bubasinter

    20.06.2023 18:27
    Biciklista
    Prosle godine, sto u gradu, sto van grada prevezao na biciklu oko 3000km.Znaci da dobro razumem problem.Moja procena, sa kojom se niko ne mora slagati je:najgori u saobracaju su biciklisti.Voze bez ruku,telefoniraju,salju poruke,slusalice u usim i voze po pesackim stazama.Drugi su pesaci na biciklistickim stazama,pa tek onda vozaci motornih vozila.U pesackim zonama bih zabranio apsolutnu voznju bicikla.Posle voznje,malo protegnuti noge,nikome nece skoditi.
  • Komsija

    20.06.2023 18:02
    Kompromis
    Dozvoliti kretanje biciklova, brzinom kretanja pesaka. Sankcionisati divljanje i neprilagodjenu voznju bahatih pojedinaca.
  • iguman

    20.06.2023 17:43
    U tom slučaju izdati naredbu pešacima da obavezno imaju pri ruci ozbiljn štap.
  • Zoli

    20.06.2023 17:40
    Samo u toku leta da je zabranjeno a tokom drugih godisnjih doba da se dozvoli
  • Hormonalne

    20.06.2023 17:29
    Hormonalne mlade mame da pripaze kuda guraju kolica. Nije ceo svet njihov. Mogu ta kolica i pristojno da se guraju.
  • Pićuka

    20.06.2023 17:15
    "Sjašiš" sa bicikla i preguraš ga, zajedno sa sobom, kroz pešačku zonu. Zar je to toliko naporno. Dok se ne formiraju biciklistički koridori sve ostalo je maltretiranje nekoga. To znači, trasiraš bic. stazu , 2m, i ogradiš je. Kako neko zamišlja bicikliste u pešačkoj zoni gde deca bezbrižno jurcaju na sve strane?
  • Anticikloterorista

    20.06.2023 16:53
    Cikloteroristi su me dva puta udarili kad sam išao peške. Jednom vozeći u kontra smeru kolovozom, drugi put bici stazom. Nemam običaj da gledam u kontra smeru, šta da radim.
  • Biciklista

    20.06.2023 16:45
    Kakav smo mi grad mržnje postali... kad prolazim centrom, vozim lagano i obilazim pešake i decu u širokom luku.
  • T

    20.06.2023 16:39
    Srediti staze
    Nemam nikakvu zelju da vozim kroz guzvetinu u centru. Treba napraviti staze tako da se lako i bezbedno moze proci okolo. Biciklisti u Novom Sadu svima smetaju, cak i pesacima koji bi da setaju ljubimce po biciklistickim stazama, vozacima koji bi da parkiraju, bakicama koje idu sa pijace i vuku kolica. Zelim samo da mogu da se odvezem gde treba, a u blizini centra je to nemoguce.
  • Djole

    20.06.2023 16:32
    Stop za kamikaze
    Nikako. Nemaju svetla, zvona, dostavljaci voze kao kamikaze, oni ionako voze svuda pa i po pesaskom.
  • Pera

    20.06.2023 16:26
    Ako želimo da promoviše zdraviji način života, treba dopustiti biciklistima korišćenje pešačke zone. A saobraćajna policija neka radi svoj posao, pa ako neko vozi brzo, neka ga kazni.
  • Miloš

    20.06.2023 16:18
    Naravno da bicikli ne treba da budu u pešačkoj zoni. Ko je izašao da se prošeta, treba da može opušteno da se prišeta i uživa, a ne da stalno beži od biciklista.
  • KLF

    20.06.2023 16:14
    @Zorro

    Užas kakva se primitivna stoka razmilela po gradovima. Možemo samo da se nadamo da ćemo vas jednog dana uterati u red kao Nemci, pa ćete biti skoro pa dostojni života u gradu.
  • Nesa

    20.06.2023 16:04
    Bicikli
    Treba čistosađanima dozvoliti da voze "biiiciiikliii" svuda pa i po pešačkim stazama. To je njima jaaaako vaaazno. Ja bi im dozvolio i u promenadi da voze biiiciiikliii
  • RadeNS

    20.06.2023 16:00
    U centru grada i pešaci moraju na prstima da se provlače između proširenih bašta kafića, tako da, kad tu prolazim, skoro pa moram bicikl na rame da stavim, jer nemam ni gde da ga proguram, a da ne napravim zastoj.
  • bananarama

    20.06.2023 15:45
    Poenta je što se biciklisti uopšte ne pridržavaju odluke da se Pozorišnim trgom, kralja Aleksandra, Njegoševom smeju kretati brzinom hoda pešaka već jurcaju kao ludaci.
    Isto tako jurcaju i kroz Zmaj Jovinu i Dunavsku iako im je tamo kretanje zabranjeno.
    Veoma često mi se desi da u centru vidim bicikliste koji jure i voze slalom između pešaka na udaljenosti od svega par centimetra iako u tom momentu u centru nema gužve i ima dovoljno slobodnog prostora između pešaka da mofu sasvim normalno da ih obiđu.
    Stiče se utisak kao to namerno rade, kao da su u nekoj video igrici u kojoj pored pešaka moraš da projuriš u punoj brzini na što manjem rastojanju, skoro pa da ga očešeš a da pešaku prethodno nečujno priđeš sa leđa.
    A ni na bulevaru Oslobođenja nije ništa bolje. Iako postoji biciklistička staza, klinci obožavaju da se međobno trkaju i jure po troroaru između prolaznika. Ima čak i onih koji se zalete na tebe i čekaju reakciju na koju stranu ćeš da pobegneš pa na tu stranu i oni krenu. A onda se smeju i dobacuju.
  • e

    20.06.2023 15:33
    tako je
    PESACKA ZONA ZA PESAKE, BICIKLISTICKA STAZA ZA BICIKLISTE !!! Ko vozi bicikl u pesackoj zoni kazna, isto vazi i za kretanje pesaka po biciklistickoj stazi, PA DA VIDIMO!!
  • Baba Sera

    20.06.2023 15:33
    Ma treba zabraniti i pesacima ...
  • NSB

    20.06.2023 15:29
    Podrška
    Više je divljaka nego normalnih pešaka, biciklista, automobilista i ostalih građana u saobraćaju, i šire. Kladim se da je polovina ovih branitelja pešačke zone bar jednom ostavila auto sa (ili bez) 4 žmigavca u zaustavnoj traci ili na biciklističkoj, trotoaru. To smatraju tuđom greškom - nema dosta parkinga, i pozivaju nadležne da odustanu od ev. kažnjavanja. Elem, u većini pomenutih ulica bi komotno mogle da se izgrade biciklistcke staze (koje bi dobro došle i ostalim remetiteljima bici saobraćaja, da furaju ko muve bez glave), takodje i u pojedinim okolnim ulicama sa gustim saobraćajem (ne svim, neke su preuske). Ali, prioriteti su nam poznati, gde god zgodno mesto nađeš ti baštu ili parking posadi! Umesto da se jača udeo javnog prevoza i prevoznih sredstava koja ne/manje zagađuju u saobraćaju mi gradimo parkinge i garaže da bi se autima dovozili do ovih polupešačkih "ostrva" zagađenih motornim saobraćajem i pomenutim baštama, koje su, uzgred smanjile tu pešzonu cca 30ak % od prvobitno namenjene površine. Kako god okreneš, "nema ko da hapsi", vlada zakon jačeg, "tražili ste - gledajte", birali smo - živeli....
  • Лиманац

    20.06.2023 15:29
    Против
    Пешачке зоне пешацима!
  • VladaN

    20.06.2023 15:27
    Da, uz odredjene preduslove
    Skloniti red stolica iz time oskrnacljene Zmaj-Jovine.
  • Game of Trolls

    20.06.2023 15:22
    Zorro
    20.06.2023 • 14:59
    Samo biciklistima sto manje dozvoliti je moje misljenje. U suprotnom ce biti kao u germaniji, biciklisti su zasticeni kao beli medvedi. Bahato se ponasaju i guraju cak i u vozovima se guraju kao paraziti. Uzas otkad je ova zelena agenda u vlasti sa drugom sholcom. Lp

    Ne nego je bolje voziti one otrove na cetiri tocka? To ce lepo unistiti celu planetu pa vi necete morati da pazite da vam decu ne udari bicikl - nece biti ni biciklova ni dece!
    Razumem (donekle) sto Nemci ne daju na auto-industriju, to im je najjaca industrija, ali zasto praznoglavci koji imaju decu to rade, to vec ne razumem. A mozda su samo lenji... ili jednostavno glupi?
  • Zemlja čudesa

    20.06.2023 15:21
    Demokratski
    Pustiti ih, pa neka voze. Onda svakog koji povredi pešaka tužiti u privatnoj građanskoj parnici za odštetu, sve dok ne nauče da poštuju druge učesnike u saobraćaju.
  • boger

    20.06.2023 15:16
    Teror primitivaca
    Dok je bicikl bio samo pristupačno prevozno sredstvo običnih ljudi ovo uopšte nije predstavljalo poroblem. Od kada je postao hipsteraj... Naravno sve u vezi sa njima je problem.
  • Zatuc

    20.06.2023 15:04
    Sosa
    20.06.2023 • 12:14
    Nikako
    Jure ko blesavi i nigde ne gledaju. O zvoncetu i da ne pricam, sluzi kao ukras.

    Ovo može da napise samo neko ko nikad nije seo na bicikl: kad se sudariš sa bilo čim na biciklu onda si pao i povredio se koliko i onaj/ono sto si udario.
    Ali mržnja prema SVEMU je već odavno pobedila u ovom gradu.
  • Ns

    20.06.2023 15:00
    Ns
    Moj predlog je da policija pocne da radi svoj posao... da sankcionise i vozace i pesake i bicikliste... pogotovo one na trotinetu... da svi imamo jednak status... ja sam i vozac i pesak povremeno i biciklista... kao vozacu nakgori su mi pesaci ... to je uzas iskacu ljudi iskacu svi na put plus ima i pocetnika u voznjo koliko hoces bukvalno haos... a snimaju samo vozace...
  • Zorro

    20.06.2023 14:59
    Samo biciklistima sto manje dozvoliti je moje misljenje. U suprotnom ce biti kao u germaniji, biciklisti su zasticeni kao beli medvedi. Bahato se ponasaju i guraju cak i u vozovima se guraju kao paraziti. Uzas otkad je ova zelena agenda u vlasti sa drugom sholcom. Lp
  • Svetlana NS

    20.06.2023 14:49
    Vozi se bez reda
    Vozači bicikala i skutera voze u Fruškogorskoj po strani trotoara koji nema obeleženu traku za bisikliste. Na suprotnoj strani imaju dvosmernu taku za njih ali ih mrzi da pređu preko. Najgore je što divljaju u vožnji pa pešaci moraju da gledaju i napred i nazad. A da lepo ukinemo pešake? Svi na trotinete i bicikle, valjda će onda uspostaviti neki red?
  • Glodac rostilja

    20.06.2023 14:47
    samo ne letim
    Vozim auto, bicikl, hodam.
    Nadaleko najnesavesniji, naopasniji i najnemarniji ucesnici u saobracaju su pesaci. Za njima idu dostavljaci na biciklima i motorima, zatim taksisti, dostavljaci autima pa obicni vozaci i tek na kraju biciklisti.

    Ne treba ovde mnogo filozofije -> potpuno je normalno da se bicikl vozi razumnom brzinom kroz pesacku zonu. Ako to ne bi smelo ispalo bi da ni invalidska kolica ne smeju u zonu. Nije normalno divljati biciklom kroz PZ kao sto nije normalno divljati bilo gde. Drzava nije u stanju da odrzi red zbog korupcije do srzi, to je jasno i nije im ni u interesu da se bistri voda.

    Glavni problem ovde su baste kafica koje zauzimaju 80% prostora. Da ne zauzimaju nista od ovoga ne bi bila tema. U Zagrebu, Becu i Lincu tramvaji idu kroz pesacku zonu bez ikakvog problema, bez bankine i bilo cega, ne budes blesav i kad vidis sine pogledas malo oko sebe.
  • Treba ići na posao!

    20.06.2023 14:46
    Dozvoliti od 6 do 9h!
    Dozvoliti vožnju kroz sve ulice pešačke zone od 6h do 9h a ostalo vreme samo brzinom kretanja pešaka!!!

    Autom se više ne može ići na posao jer parkinga više nigde nema.
    Sada zabranite i bicikl pa da pređemo avionski prevoz do posla!?! Novi Sad je idealan za vožnju bicikla.

    Trotoarom se vozi bicikl zbog sigurnosti jer na kolovozu pogine biciklista za čas.

    Biciklisti Wolt i Glovo zaista jure kao nenormalni. Njih treba edukovati.
  • Ns

    20.06.2023 14:43
    @AltF4
    Prepisujem u celosti! Bravo!
  • D.S.

    20.06.2023 14:38
    Bravo
    To ide na ruku ortopedima.
  • Trubadur

    20.06.2023 14:35
    @portparol
    Meni tebe žao
  • Sarky

    20.06.2023 14:31
    Lepo je i gurati bick
    U centru su se kafići toliko raširili sa baštama da pešaci nemogu da prolaze, pa još na to dodatje bicikliste i eto nevolje. Zašto je teško sići sa bicikla na početku Jovine i gurati ga do kraja Dunavske i opet sesti na bicikl. Ja vozim bicikl i napred navedeno uvek uradim, ustvari gledam da izbegnem centar grada jer je to pešačka zona.
  • eurovelo 6

    20.06.2023 14:27
    kad vozite bicikl nasipom ka begeču gde je dozvoljeno samo biciklistima, a rampe su izlomljene, lako ćete videti gde policija treba da radi posao. ukoliko vas neko ne zgazi pre toga.
  • Arena

    20.06.2023 14:26
    NE u pešačkoj
    Danas sam prošetala gradom, ulicom Mihajla Pupina, desnom stranom gledano prema mostu. To su stresovi. Fotografisala sam da bih nekome poslala dokaz za taj reli biciklista na trotoaru. Vrhunska nekultura saobraćaja i komunikacije. Grad liči na vašar. Razumem da nemaju stazu ali mogu malo i da guraju bajsove po trotoaru, pešaci su ugroženi. Ili da se ocrta zona koja pripada njima, tik uz parking i da se toga pridržavaju. Ovako, jure celom širinom i dužinom trotoara kao da i sami nisu često pešaci.
  • Goran

    20.06.2023 14:23
    Nama bolje biti neće
    Čitam komentare i bahatost na sve strane. Za stanje u centru nisu krivi biciklisti, već oni koji su dozvolili onakvo ruglo od letnjih bašta, da više kroz centar ne idem ni peške, kamoli biciklom. Mnogo veći problem su popovi u zatamnjenim audijima, ali očigledno oni ne smetaju. U saobraćaju se svi ponašaju bahato. Automobili parkiraju preko biciklističke i pešačke staze. Pešaci bez problema izleću na biciklističke staze ili stoje na njima. Biciklisti na raskrsnicama jure, zaobilaze se, voze bez svetala noću. Sve u svemu, jedno sveopšte nerazumevanje i nekultura u kombinaciji sa raspalim sistemom.
  • Djura

    20.06.2023 14:21
    Dozvoliti
    Dozvoliti brzinom pešaka. To je skroz razumno. Niko ne dobija ništa time što će neko da silazi sa bicikla, osim sto zauzima duplo više mesta u širinu (bicikl + vozač) sto je danas problem pošto je 2/3 trotoara bašta kafića.
  • AltF4

    20.06.2023 14:21
    Malo više ljubavi!
    Nekako me je rastužilo čitanje ovih komentara, većina upire prstom u druge iz koje kod grupe ste. Počnite od sebe, bilo da ste vozač, pešak ili biciklista jer to jedino i imate pod kontrolom a mržnja vam sigurno ne prija. Biciklista sam, Zmaj Jovinu izbegavam, prodavnice koji mi ponekad zatrebaju u tom kraju posetim kroz pasaže odnosno sa suprotne strane, uvek prilagođavam brzinu prema saobraćaju oko sebe, i uvek vozim brzinom pešaka preko raskrsnice. Kad mi izleti neko dete ili pas usporim jer imam kočnice, prijatno se nasmejem i nastavim svojim putem. Kad izlete sa parkinga pravo na biciklističku, usporim i pozvonim, blagi osmeh i prođem. Svetla uvek koristim kad je noć i poštujem druge u saobraćaju. Ljudski je grešiti, ne mrzim nikoga jer neznam ničiji život i kako se nosi sa njim. Novi Sad je mali grad, ali i veoma naseljen, nije teško biti ljubazan prema drugima i gledati pre svega svoje navike i ponašanje. Neka bahatim pešacima i vozačima bude neprijatno kad vas vide, mržnja se ne gasi mržnjom. Kad vam drugi smetaju čak i kad odete do radnje, problem je možda u vama jer ljudski je grešiti, ponekad i izleteti ne promišljeno dok se krećemo kao što je ljudski razumeti i nasmejati se ponekad, probajte. Nego, stiglo nam je leto konačno! Uživajmo u Suncu!
  • bobos

    20.06.2023 14:15
    balkanske bolesti
    ajd da krenemo od toga da se prvo da se strogo zabrani da pešaci šetaju po bici stazi. ono, da ne odgovaram ako na njih naletim bajsom dok zveraju u telefon ili guraju dečja kolica na bajs stazi.
  • Marko

    20.06.2023 14:05
    Sramota je kako voze izmedju setaca i dece. Prva je sreca sto jos niko nije teze povredjen. Naravno da se to mora zabraniti i kaznjavati. Ako bi policija pet dana bila u centru i kaznjavala sve koji voze, siguran sam da bi svi gurali biciklo. Znaci sve je do policije i komunalne policije.
  • Jova

    20.06.2023 13:56
    Obeležena staza
    U Sremskoj Mitrovici je pločnik jedne strane pešačke zone obojen jarkom crvenom bojom i tuda bicikli smeju da se kreću. Pešaci samim hodanjem po crveno obojenom trotoaru znaju da je moguć nailazak bicikla.
    Poslušajmo visprene Sremce, biće odlično!
  • Ja

    20.06.2023 13:40
    Dozvoliti
    Divljaju dostavljači i vozači kombija za dostavu pića. NS je pretvoren u jednu veliku kafanu.
    Treba dozvoliti biciklistima da se kreću pešačkom zonom,a roditelji nek paze na svoju decu,a ne da sede u kafiću i da se deca sama zabavljaju.Kome su pravili decu???
    Kad mogu dostavljači biciklovima,skuterima i kombijima da divljaju po pešačkoj zoni,mogu onda valjda i obični građani tuda da prođu svojim biciklovima.
    Pogotovo je ujutru pako u pešačkoj zoni,kad ovi sa kombijima krenu da divljaju,kao da se trkaju međusobno. Pakao su napravili od centra.
    U mojoj mladosti niko normalan nije izlazio u centar,jer se znalo ko tamo boravi. Mi smo beżali što dalje od centra. Ovo sad nije normalno. Pogledajte širu sliku. Grad je pretvoren u veliku kafanu. Fuj. Bljak.
  • Aleksa

    20.06.2023 13:24
    Smetaju Vam bicikli u pešačkoj zoni (dobro, Glovo i Wolt jure kao muva bez glave), a niste primetili dostavna vozila, i posebno niste primetili da bašte kafića zauzimaju oko 3/4 te pešačke zone, koju čuvate od (ima nas i normalnih) biciklista.

    I još pored bašti , stave i one table sa cenama, po sred ono malo što je ostalo za pešake.

    To Vam nije problem, jel?
  • ns

    20.06.2023 13:22
    Porusiti tu skaradnu novogradnju i vratiti nam staaaari No... a cekaj, nije to ta tema. Ok, nista onda.
  • Ajreen

    20.06.2023 13:17
    Pitam se kad će početi da se kažnjavaju motorna vozila na platou oko Spensa? Ne može više da se živi od njih!
  • Misa

    20.06.2023 13:12
    Svaka cast. Znaci sad mogu da vozim skuter (do 50 kubika) po trotoaru.
  • Pera

    20.06.2023 13:09
    Stalno vozim bicikl i mislim da su mnogo veci problem pesaci i vozaci od vecine biciklista. Pretpostavljam da ima problematicnih ali su to uglavnom dostavljaci i vozaci elektricnih bicikala koji su brzi i ne paze. Ja bi otvorio pesacku zonu za bicikliste pod uslovom da se svi lepse ponasaju i pesaci i biciklisti.
    Kao pesak sam doziveo da na mene nalece vozac bicikla kada idem da bacim smece. U pitanju je biciklisticka staza, koju moram da predjem da bi bacio smece u podzemni kontejner i da moram da idem oko 10 m biciklistickom stazom. Vozac bicikla me je video i isao sa krajnjom ivicom i namerno je prosao pored mene tako da me ocese ne bi li mi pokazao da je to biciklisticka staza. Da je neko drugi bio na mom mestu, verujem da bi biciklista dobio batine. Sa druge strane deo pesaka je pogubljen i nepazljiv a deo veoma bezobrazan u kretanju. Vozim biciklistickom stazom i vidim mamu sa dvoje male dece kako idu stazom a pored imaju tri puta siri trotoar. Zvonim, ne reaguju, posto su deca mala potpuno se zaustavim i tog trenutka se devojcica baci bukvalno ispred mene i bicikla dok stojim. Zaobisao sam ih tako sto sam sisao sa staze a oni su nastavili da se bacaju i valjaju po istoj. Mami nije palo na pamet da decu odvede na trotoar.
  • Momak

    20.06.2023 13:06
    Krajnje je vreme da pešaci osnuju neko udruženje. Nećemo biti bezbedniji, ali bar i nama neka para da kane..
  • Aleksa

    20.06.2023 13:00
    Bicklisti NE DIVLJAJU po pešačkoj zoni, divljaju DOSTAVLJAČI!

    Napravite razliku, molim Vas.

    I edukujte Glovo, Wolt, i ostale, kako se vozi bicikl po pešačkoj zoni.

    Druga stvar, koju pešaci ne primećuju , je manjak pešačke zone u pešačkoj zoni - sve je podredjeno baštama kafića.

    Ako mogu dostavni auti i kombiji u pešačku zonu, mogu vala i bicikli.
  • zaista

    20.06.2023 12:45
    podrzavam
    Pesaci setaju gradom ko muve bez glave. Narocito ovi u centru. Ostatak samo bleji po kaficima. Opasnost su po bicikliste i ostale korektne pesake.
  • S21

    20.06.2023 12:45
    Gubimo vreme na priču. Šta god bilo, policije nema. I onda sve po starom...
  • Dogodine u Botošu

    20.06.2023 12:43
    Sve bi se dalo urediti i dogovoriti da nismo kao narod stoka. Biciklisti ne bi trebalo da jure kao da ih vrag goni a pesaci bi trebalo da budu malo svesniji sebe i svog okruzenja u saobracaju. Cemu uopste potreba da se bicikl vozi brze od 10-tak km/h? Svakako se tom brzinom brze stigne nego peske a takodje brze i nego automobilom jer se ne ceka u koloni. Ne bi bilo nikakvih prituzbi na bicikliste da se ne ponasaju kako se ponasa i vecina u kompletnom saobracaju - bahato. Koliko puta se zapanjim kada moje kolege biciklisti ni ne pogledaju levo-desno pri izlasku na prelaz. Takva samouverenost je samo brzi put do lomova i dugotrajnih bolnickih dana. Ako tome tezite onda ok.
  • MiRa

    20.06.2023 12:40
    dozvoljeno im je
    Pa nije im dozvoljeno jedinobkroz Zmaj Jovinu...i sad je i to problem da prepesace? A vecina svakako i tuda prodje na biciklu, a ne pored njega, tako da ne zam u cemu je problem?
  • Mirko

    20.06.2023 12:39
    Naravno
    Što da samo vozačima zagorčavaju život, neka i pešaci malo bar trpe.

  • Daredevil

    20.06.2023 12:37
    Kultura ponašanja
    Prošle dve godine sam boravio na ostrvu Hvaru. U mestu gde smo bili smešteni svi voze bicikle pešačkom zonom, idu pešaka putem, sav moguć saobraćaj se svuda odvija i poprilično je živo. SVI su nasmejani, niko na nikoga ne reži i nisam video ni jedan incident niti sudar. Znači dragi sugrađani i svi koji se tako osećate, do VAS je! Svi su nešto besni, mušičavi, nezadovoljni. Ne morate svoja nezadovoljstva i frustracije da prenosite na druge ljude, na kraju krajeva kao da svi morate živeti u "gradu", ima mesta za život i okolo jezgra grada i igrališta i parkova... Lep dan svima.
  • Zoran

    20.06.2023 12:36
    Samo ove godine
    je cetvoro biciklista naletelo na nas u centru (prvenstveno mislim na moje dete od 3,5 god), a zabranjeno je….
  • NezavisniVojvodjanin

    20.06.2023 12:35
    Da da da da
    Apsolutno da, da i da, dozvoliti. Oduvek je tako i bilo. Ali svakako sankcionisati divljanje ,jurnjavu i bahatost svakog oblika, Da li to pešačkog ili biciklističkog, bahatost je nedozvoljena disciplina.
  • @Željko

    20.06.2023 12:34
    Upravu si
    Prepun sam mržnje prema biciklistima, čak i izuzeci nisu dovoljni da se popravi utisak.
  • VladaNs

    20.06.2023 12:33
    Već DIVLJAJU u užoj pešačkoj zoni gde se kreću mala deca. Ne treba im izlaziti u susret već kažnjavati na svakom koraku.
  • Ns

    20.06.2023 12:33
    Ns
    Kada koriste pesacku zonu,neka guraju bajs.
  • Ve

    20.06.2023 12:32
    Apsolutno treba dozvoliti uz ogranicenje brizine kretanja. Svi mozemo zajedno, i trebamo zajedno, samo da budem oprezniji i tolerantniji.
    Tako je po svetu normalnom, mozemo i mi to.
  • Map

    20.06.2023 12:31
    U Novom Sadu su najzasticenije vrste biciklisti i kerovi, to jurca ko kud stigne i sto je naj gore oni misle da svud imaju prednost pa su im nacrtali i crvene staze i sad su mnogi ubedjeni da mogu da jure a vozaci moraju da im stanu a pesacima skoro sto se ne voze po glavama
  • NS boy

    20.06.2023 12:30
    Da li ste...
    ... vi normalni???!!! Pa i ovako su bahati i saobraćajno nepismeni, još i ovo..uozbiljite se.
  • Milan X

    20.06.2023 12:25
    Taman posla
    Ni u ludilu dozvoliti vožnju biciklistima u pešačkoj zoni.
    Policija neka radi svoj poso,neka kažnjava....
  • Marija

    20.06.2023 12:23
    NeBiciklimauCentru
    Apsolutno biciklistima nije mesto u pesackoj zoni! To se ne sme dozvoliti ni u kakvom obliku. Sta im fali da guraju bicikli tih 500 m. Od kad su se tako razmazili . Takodje, kako da bude dozvoljeno kretanje bicikla od 10km/h u pesackoj zoni?!?! Pa to je skoro duplo brze od prosecnog pesaka! U najboljem slucaju maksimalna brzina pesaka u mladjim godinama je 6 km/h! Ovaj text je tendeciozan, nerealan i ugrozava pesake!
  • TBL

    20.06.2023 12:22
    Pa da, treba zaštititi ljude koji dođu kolima u centar jer ih mrzi da prošetaju dotle sa svojom decom od biciklista koji ne zagađuju okolinu i ne betoniraju grad zbog parkinga.
    Umesto da se pešačka zona proširi i tako bar malo smanji emisija štetnih gasova, da grad uloži u normalan javni prevoz, ovde su svi ljuti jedni na druge i svako gleda samo svoju korist, a ne opštu. Svi učesnici u saobraćaju su bahati i agresivni,od pešaka, preko biciklista do vozača motornih vozila. Možda je to jer se sve gradi neplanski i grad nam je postao pakao za kretanje. Možda bi trebalo prvo to da rešimo, pa da ovaj grad uredimo po meri svakog stanovnika, umesto što preskačemo rupe, otvorene šahtove, gradilišta i bašte kafića gde god da krenemo i urlamo jedni na druge.
    Malo nekad i sebe da pogledamo, ne bi škodilo. A ni da pogledamo ko je kriv za ovo stanje, a to nismo mi koji režimo ovde jedni na druge.
  • Sosa

    20.06.2023 12:14
    Nikako
    Jure ko blesavi i nigde ne gledaju. O zvoncetu i da ne pricam, sluzi kao ukras.
  • Hm

    20.06.2023 12:13
    Ceo deo oko ovih ulica jednostavno treba da se precrta: Jovana Subotića, Temerinska, Kisačka, Šafarikova, Uspenska i Bulevar Mihajla Pupina.

    Urbani plan - uvid za interesne organizacije, odluke, potpisi i treba da se uradi. Uz mnogo zelenila i staze za biciklove.

    Taj deo nije neki skup deo grada i bolje da se uradi po planu pre divlje gradnje.

    Automobilima tu uopšte nema mesta - to je ok samo za dostavna vozila i buseve.
  • T.

    20.06.2023 12:10
    Ne!
    Ni slucajno!
  • Ja

    20.06.2023 12:10
    Ne. Apsolutno ne. Ne postoji saobraćajna kultura u Srbiji. Ona se ne postiže edukacijom već kaznama.
  • Robot

    20.06.2023 12:08
    Sledeće nedelje idemo pitanje
    Da li programerima povećati platu?
  • Prosečan biciklista

    20.06.2023 12:08
    Evo ideje
    Pošto vidim da ima mnogo nezadovoljnih pešaka ovde, imam rešenje – zabranimo automobile, pa će gde su nekad bili putevi biti sasvim dovoljno mesta i za bicikliste i za pešake. Ostavimo po malo jedne trake u oba smera za autobuse, taksiste, hitne pomoći i ostale koji baš moraju, i rešen problem.
  • Hm

    20.06.2023 12:07
    Uz priladodjenu brzinu sve je ok.
    Kafane bi mogle da se povuku da bi bilo mesto pešacima ili ih drastično kazniti.

    Svaki bicikl treba da ima prednje i zadnje svetlo. Bez toga bolje da zaobilaze pešačke zone u širokom luku.

    Ni u Amsterdamu nije dozvoljeno svuda za biciklove - s razlogom; biciklovi se zaglavljuju u tramvaske šine i time koče ceo promet. Mi te probleme nemamo - nigde u gradu.

    Prilagođena brzina i samo vozi.
  • 2+2

    20.06.2023 12:05
    To je saljacka zona, odavno nije pesacka. Dozvolite sta god, pomoci nema.
  • Peki baki

    20.06.2023 12:05
    Kao i uvek, istina nije samo crna ili bela. Dakle , 1. kategorija su obični ljudi kao vi ili ja koji kad vide da je gužva u Z. Jovini ili Dunavskoj , siđu sa bicikla i guraju.
    2.kategorija su obesni klinci 14 do 18 g.koji divljaju, a kojima ništa ne možeš jer su maloletni.
    A ima i treća kategorija: glovo, volt itd, e oni su najgori, i njih treba kažnjavati.
    Toliko, hvala na pažnji.
  • B

    20.06.2023 12:01
    apsurdno
    A sto ne naplacuju kazne automobilima po Zmaj Jovinoj?
    Popovi kad krenu od Saborne trcimo da sklonimo decu, posto voze brze od biciklista.
  • Miki

    20.06.2023 11:59
    Nego kada će policija početi da kažnjava motoraše na bici stazama? Ili parkirane dzipadzije??? Čitajući komentare shvatam da ovde nikada neće biti mentalitet kao u npr. Danskoj ili Holandiji. Ovde bi ljudi da mogu kolika usetali u školu, vrtić, svoj ulaz, kafanu... Ali biciklisti su najveći problem. Kroz centar ionako samo blesav može da ide bajsom.
  • zbogom pecinski ljud

    20.06.2023 11:58
    Rade
    20.06.2023 • 09:30
    Super centrom nemoze da se prodje od kola i basta kafana sad još dozvolite ljudima na biciklu da divljaju kao da su bogom dani i razlog više da ljudi nikada nedodju u centar grada sa malim detetom .

    Evo tipicno zatucano, uspavano, kvazi-novosadsko razmisljanje: automobile ne dirajte - to mora debeli, lenji lala da dotera guzicu pred bastu u kojoj ce da pije pivo. Vadi se na 'decu' a u stvari je lenji, zaostali paor.
    Niste vi za bolje nego za ovo sto imate, samo ste arogantni, jos arogantniji nego sto ste bili kad sam od vas pobegao.
    Posle kad ta vasa deca budu imali pustinju umesto njive jer ste vozili kola od trafike do kafane, onda ce vas pominjati...
  • Nimbus

    20.06.2023 11:58
    Citam komentare i ne verujem.
    Kada bi bilo protivnika vlasti, koliko i protivnika biciklista, Vucic bi pao kao od sale. Ocigledno su biciklisti vece zlo od SNS-a.
  • Vlada

    20.06.2023 11:55
    Ulice u centru jesu neophodan koridor za prolaz biciklista i to se nika neće promeniti. Ono što ulice u centru NISU je dečije igralište i besplatna dadilja za roditelje koji bi da sede po kafićima umesto da paze na svoje potomke.
  • Комша

    20.06.2023 11:53
    Возач сам кола, бициклиста сам и наравно пешак. Закључак је да су све категорије посебно бахате и мисле да само они имају право на друм. А бајсом кроз центар и не идем јер је скоро па и немогуће од башта кафића и људи. Од З.Јовине су направили једну велику кафану. Лакше је обићи центар. Што се тиче достављача слажем се са већином да су као муве без главе и не би их поредио са добрим делом нормалних бициклиста. Они јуре зараду, али то не сме бити изговор да угрожавају друге.
  • pajo patak

    20.06.2023 11:52
    da li je moguće da
    saobraćajna policija kontroliše bicikliste ? Manite se centra i pešačke zone, ako ste saobraćajna policija kontrolišite sve semafore i pešačke prelaze, jer prema zakonu o bezbednosti saobraćaja zona pešačkog prelaza je 5 m u radijusu.
  • Realno

    20.06.2023 11:37
    Tanja
    20.06.2023 • 09:55
    Gde je granica
    Pa, dobro, hajde citav grad da pidredimo biciklistima a da pesacimo uskratimo BEZBEDNO I SLOBODNO KRETANJE. .. Ne preterujete li malo?



    Ne da se preteruje, nego vec nije normalno. Gde ste videli da biciklisti onako divljaju po pesackoj zoni kao kod nas ? Prevelike su guzve, baste krcate i jos treba da se biciklisti vozaju dok se i deca mala setaju. Na stranu sto, ne znam odakle im ta ideja, ali kao voze kroz centar kao Bogom da su dani pa jurcaju kroz ljude da dodjes u situaciju da u pesackoj zoni ti treba da pazis da ti ne izleti neki bicklista umesto on da se šunja da ga ne kazne jer čini prekršaj
  • Zvoncica

    20.06.2023 11:33
    ...
    Naravno da ne treba da se dozvoli!!!
  • Dosta

    20.06.2023 11:33
    Mogli bi da olade malo sa biciklistima.
    Ne znam zasto se vise ne kaznjavaju biciklisti koji jure kroz pesacku zonu u centru grada, kroz Zmaj Jovinu i Dunavsku ??
    Em su prevelike baste pa na sve to i prevelike guzve ina sve to, oni divljaju i jure kao muve bez glave.
    Da ne prucam npr i u Cara Dusana kako jure pesackom stazom i jos zvone da im se pomeras.
    Pored Jodne banje su im pesacku stazu prepolovili na pola da bi oni mogli da jurcaju dok su na pesackoj strani instalirali one betonske klupe koje bukvalno zauzmu 2/3 pesacke staze i ne moze normalno da se prodje.
    Malo treba oladiti sa biciklistima, nek voze ali nisu oni zasticena vrsta u saobracaju, da malo voze medju automobilima pa kd naidju na crveno da prolaze ili da lete na pesacki..
  • Ana

    20.06.2023 11:30
    Bez bicikla kroz Jovinu
    U Jovinoj je ionako stalno guzva, samo jos bajsevi fale, a narocito dostavljaci. Ne vidim nikakav problem da se gura bajs. Nece bas puno izgubiti na vremenu za toh stotinjak metara.
  • Mile

    20.06.2023 11:29
    Kultura bez kulture
    Kao biciklista protivim se toj ideji, mnogi su izuzetno bahati i nekulturni u voznji, tako da bi se ta voznja u pesackoj zoni pretvorila u jos jedno bojno polje. Policija mora cesce da kontrolise staze za bicikliste i kaznjava nepravilnosti.
  • Silver

    20.06.2023 11:29
    Nejasni su mi ovi "pešaci" koji pišu kao da nikada u životu nisu seli na bajs i ne znaju kako to funkcioniše. Slažem se, nema potrebe voziti kroz Zmaj Jovinu jer je to ravno suicidu i za pešake i za bicikliste, Corso i slični lokali su se raširli kao zaraza. Malo više tolerancije sa obe strane i sve će biti lakše. No, poseban krug pakla za ove roditelje koji bi da puste decu sa lanca i ne misle, ali zato ceo grad treba da misli o njima. Za to postoje dečija igrališta i parkovi, a ne strogi centar grada.
  • Željko

    20.06.2023 11:27
    Mene zanima koliko ljudi je pročitalo ovaj tekst. Svi pominju jurcanje u Zmaj Jovinoj a u tekstu se nigde ne traži da Zmaj Jovina bude biciklističke zona. Prepuni ste frustracija i mržnje i onda kad već ne možete ništa državi ajde sav bes da iskalimo na biciklistima. Godinama sam svaki dan u centru grada i nikad ali nikad nisam video situaciju da je biciklista udario bilo koga, ne daj Bože dete. Ajde se malo smirite dežurni hejtera.
  • Zebra

    20.06.2023 11:24
    Smatram da je to pogrešno! Evo i zašto. Trenutno imamo parkove i delove gde biciklisti i pešaci dele staze. U tim parkovima (primer Kamenički park) jasno piše da je kretanje bicikla dozvoljeno brzinom pešaka. Ok. Neka bude brzinom laganog trčanja, ali se ne vozi tako. Voze kao manijaci. Deca se tu igraju. Moje dete trci u stranu kad ih vidi, ali šta ako ne uspe da se skloni. Jel moram majmunu da obe noge i ruke lomim ako je i samo zakači? Izuzetaka je jako malo. Iznenadim se kad ih vidim.
    Tako da bi ja najradije zabranio i ove parkove i pešačke zone da voze. Imaju put i tamo neka voze. Ravnopravni su ucesnici u saobracaju. Samo u NS su razmaženi. Traže bic staze. Gomila gradova nema ni jednu stazu, a ljudi bednije žive i moraju da voze bicikl za sve sto rade i gde god da idu. Bar su zdravi. Ali se ne žale!
  • Vedran

    20.06.2023 11:22
    ...
    Mog sina koji je imao 3 godine i išao pored mene, naveče oko 19h, kroz Zmaj Jovinu ulicu udarila je gospođa na biciklu. Nije ga videla od gužve. Sreća pa ga nije jako povredila. Nije ni stala. Samo je nastavila da vozi.
    Imala je sreće što nisam mogao da potrčim da je bacim sa bicikla.

    Mimo ovog slučaja bezbroj puta sam ga spasavao od električnih trotineta i bicikala.
  • NSAboriginal

    20.06.2023 11:19
    A malo edukacije?
    Vozač bicikla sam. Kao i cela moja porodica. Vozač automobila sam. I pešak.
    Apsolutno se slažem da treba uvesti red (kakva utopija u ovoj zemlji) i obezbediti što bolje i bezbednije uslove za vožnju biciklom. Ali to nije razlog za ovaj komentar.
    Apsolutno je prvo potrebno edukovati vozače bicikala kako bi spoznali saobraćajne propise.
    Vozač bicikla NEMA prednost nad vozačem automobila, ili, bicikl NEMA prednost nad automobilom. Tačka.
    Jedini slučaj kad nije tako je kad automobil u skretanju seče biciklističku stazu ili traku (nije isto) i tad bicikl ima prednost.
    Pešački prelaz je kategorija koja se odnosi na pešake a ne na vozače bicikala. Samo ime kaže. Ako se bicikl gura, onda više niste vozač nego pešak (koji gura bicikl, može da gura i kadu na točkovima) i tada imate prednost nad automobilima. A i tada ste dužni da se uverite da stupanjem nećete ugroziti ostale učesnike u saobraćaju.
    Trotoar je pešačko carstvo. Tačka.
    Samim tim i pešačka zona. Dete od 2 ili 3 ili 4 ili nevažno koliko, koje trči levo desno kao muva bez glave je na svom terenu. Svom terenu! Bicikl koji se kreće i dete koji trči u pešačkoj zoni?
    Ulica Vojvođanskih brigada. Biciklovi idu u oba smera, trotoarom! Ne polako. I govore ti da se skloniš. Ja sa detetom i ja dižem dete u ruke da ga ne udare. Važi! I onda prepirka (hvala bogu, samo to) uz argumenat da mu ne pada na pamet da ide putem jer tamo idu autobusi.
    Naučite bolje iz knjiga nego iz prakse kad doživite nezgodu u saobraćaju iz NEZNANJA!
  • Biciklista

    20.06.2023 11:15
    Covek
    Znate kako se kaže uvek je samo do čoveka može biti vrlo kulturan disciplinovan biciklista a može biti i obrnuto samo jedan čovek u vašem životu može da vas učini srećnim kao što i samo jedan čovek u životu može da vas učini jednim tužnim i povređenim nema drugog objašnjenja uvek je samo do toga kakva je osoba.
  • Djolix

    20.06.2023 11:09
    Nikako
    Nikako dosta ima bahatih koji jure, treba obavezno uvesti polaganje i poznavanje propisa i znakova jer vecina je bezobrazna misli ako je seo da moze kako hoce.
  • Vlad Cepes

    20.06.2023 11:03
    Pustiti bicikliste da luduju po Zmaj Jovinoj je nepotrebno. Zasto se bicikli ne bi gurao tih stotinjak metara? Biciklisti su generalno, uz casne izuzetke, nespremni da prate saobracajnu signalizaciju i kada nastrada neko dete, u pasackoj zoni, nadam se da ce grad biti spreman da se suoci sa svime sto iz toga moze proisteci. Dostavljaci su posebna nova kategorija koji samoubilacki luduju gdegod da su i za njih bi se moralo traziti neko resenje bolje od trenutih...inace je cinjenica da kako je grad prepun automobila postaje i prepun biciklista...
  • neprilagođena

    20.06.2023 10:57
    .
    Bicikl vozim kroz centar od 1990. kako sa krenula u Jovinu.
    Kafančine, bašte, terase, pljeskarnice me ne zanimaju, u inostranstvu npr postoje iscrtane staze kroz pešačke zone i svima ok
  • Marko

    20.06.2023 10:55
    Kao neko ko ne vozi bicikl baš često, moram reći da kada sednem za bicikl (što je svake prestupne godine) da se šokiram ponašanjem kako biciklista tako pešaka ali više ovih drugih.
    Istina je, neki biciklisti (naročito ovi električni) jurcaju ko kamikaze ali oni su u manjini.
    Ono što sam na ličnom primeru primetio jeste da su najgori pešaci potpuno nesvesni da se šetaju biciklističkom stazom ili prelaze raskrsnicu hodajući istom.

    Problem je što smo kao ljudi postali zatupljeni i imamo divljački odnos jedni prema drugima.
    To se naročito vidi po komentarima ovih zatucanih koji bicikliste smatraju snobovima ili nekim ludacima.
  • Troll of sandwich

    20.06.2023 10:54
    Apsolutno NE!
    Pesacka zona je za pesake!
    Nazalost u Zmaj Jovinoj i Dunavskoj ne sme dete da pustim da trckara jer ima ludaka koji jure na biciklima i trotinetu. Dete uvek moram bas zbog toga da drzim za ruku jer je malo i nije svesno opasnosti (ima 2,5god).
    Inace jedeo sam jednom prilikom u basti kafica kada se iz Mileticeve neki mamlaz od 30god, sav isaran sa kacketom okrenutim unazad sjurio na zadnjem tocku direktno u Zmaj Jovinu pored standa za kokice gde uvek ima puno dece...jedno je promasio za par cm, nije ni trepnuo... Posle par minuta opet na zadnjem tocku ista ruta i direktna drugo dete, srecom cale bio tu pa ga je obori gurnuvsi ga i izbacivsi sa putanje. Ovaj se ugruvao, podigao, poceo da preti sta je ovaj cale umislio odakle njemu pravo, dok nisu svi iz kafica skocili i brze bolje pobegao.
    O dostavljacima da ne govorim. Zato bez bicikala u pesackoj zoni!
  • Maria

    20.06.2023 10:51
    Pa dragi pesaci nabavite krila ili ne izlazite nikako u setnju
  • M

    20.06.2023 10:51
    Sta da se dozvoli? Pa oni su vec zauzeli pesacke zone. Bahate se kao i svi ostali.
  • Marija

    20.06.2023 10:49
    Roditelji
    Počnite da pišete kazne kevama što guraju kolica po biciklističkim stazama i ne osvrću se uopšte da li neko nailazi, hvala!
  • nullroute

    20.06.2023 10:48
    Apsolutno zabraniti bickle u centru, dozvoliti samo dizele, srusiti miletica, napraviti garazu. U Zmaj Jovinoj napraviti vijadukt, pa jos jedan red kafica.
  • Portparol

    20.06.2023 10:47
    Svim roditeljima
    Dragi roditelji, koji ovde komentarišete. Vidite ovako. Deca su vaša! Vi ste ih želeli, napravili. Pravili ste ih sami sebi, niste ih pravili nama. Tako da zašto bi ceo svet stao zbog vaše dece?

    Centar grada nije besplatna dečija igraonica. Nije ni staza za trkanje. Biciklističke staze nisu besplatne dečije igraonice gde vaši mališani mogu bezbrižno da skakuću. Katedrala nije mesto gde se igra fudbal, dok brižne mame i tate pijuckaju piće u obližnjim baštama kafića. Jeste nekad pustili dete da šutne loptu na Sabornu crkvu? Niste? Pa jel moguće? Da li zato što nije red, ili zato što je naša draga SPC podigla ograde sa šiljcima gde god može - najskorije Uspenska crkva, gde smo mi, građani Novog Sada, platili njihove ograde. Što vam se deca tamo ne igraju, pa taman je ograđeno, nema zlih biciklista!

    Jeste... Glovo, Wolt, bivši Donesi, el. trotineti... sve je to prilično nenormalno. Ali vam nije nenormalno to što fali pola onih rešetki za odvod u sred pešačke zone. Nije vam nenormalan rasklimani behaton i nenormalno proširene bašte kafića. Samo biciklisti, jel tako? Samo (uslovno rečeno) najslabiji?

    Dosta je više tih argumenata vezanih za decu. To je bio i Vučićev slogan - Za našu decu! Ljudi, ta deca su VAŠA! Mamina i tatina. Tako da lepo decu za ruku, kolica neka se jadna truckaju po behatonima, a ne da se guraju po biciklističkim stazama pa da se nadobudne mame još bune. Dosta je više. Stvarno.

    Da pogodim sledeće nedelje najveći problem: PSI! Jel tako da sam pogodio?
  • LAKI

    20.06.2023 10:45
    Dozvoliti
    i kamikazama dostavljačima hrane.
  • Lošmi

    20.06.2023 10:44
    Rodeo
    Nije N.Sad teren za rodeo.
  • Mm

    20.06.2023 10:41
    Ne
    Najbolje zabranite pesacima da se krecu pesackom zonom..Posto ste nas proterali sa biciklima..trotonetima..bastama ..ukinite nam i pesacku zonu
  • Anastasije

    20.06.2023 10:41
    Pesaci
    Treba pesake, setace kucica i mame sa kolicima prebaciti na prolaze do izloga a centralni koridor izmedju basta kafica ostaviti za bicigle, dostavu i rolere. Tako ce se smanjiti guzva i ubrzati protok centrom koji je sve zakrceniji.
  • Ns

    20.06.2023 10:37
    Ne mozes proci peske kroz tu pesacku zonu, a ne biciklom...
  • Joca

    20.06.2023 10:37
    Taze biciklista
    Mislim da bi biciklistima trebalo dozvoliti kretanje kroz centar, uz, naravno, uslov da ne divljaju po stazama.
    A predlažem i da se pešacima zabrani kretanje biciklističkim stazama, jer su često ko muve bez glave, i ne reaguju i ne sklanjaju se čak ni kad čuju zvonce.
  • Sima kosmos

    20.06.2023 10:36
    Pesak
    Jos vise kaznjavati bahate bicikliste u pesackim zonama, podici visine kazni. Dozvoliti pesacima koje biciklisti povrede ili sruse pesnicenje istih na licu mesta i izazivanje teskih telesnih povreda biciklistima bez sankcija za pesake. Ja se bar tako ophodim prema biciklistima koji me ugrozavaju. Nedaj boze neki da mi naleti na dete, taj biciklista vise nikada ne bi mogao da okrece pedale.
  • Sava

    20.06.2023 10:36
    Nisam siguran
    Da živimo u normalnoj zemlji, bio bih PROTIV ovakvog predloga, ali pošto u Novom Sadu niko ne silazi s bicikle, pa još i jure pešačkom zonom, onda me ne interesuje. Tamo da stoji saobraćajac, mogao bi da kaznama doprinese barem 1% BDP-a države.
    I da, ZOBS ima jednu nebulozu. Brzina kretanja u pešačkoj zoni je 10 km/h, ali kako da biciklista kojom se brzinom kreće. Možda ide 12 km/h, pa mogu da ga kazne.
  • Neko

    20.06.2023 10:36
    Pesacka zona
    Zove se pesacka zona, da ponovim pesacka zona i jos je pesacka zona tamo od osamdesetih godina. I sad gde u reci pesacka zona vidite rec bicikli? Jel moze da postoji u NS bar ono 100 kvadrata gde psecaki mogu da slobodno hodaju a da ih neki auto ili neko bicikli nece vijati?
  • Astronaut

    20.06.2023 10:36
    Bajs
    Biciklisti su uvek vozili u pesackoj zoni, ne znam sto je to od jednom problem.
  • Ja

    20.06.2023 10:32
    Da, osim dostave Glovo i slicno. Oni voze kao ludi.
  • Maxa

    20.06.2023 10:32
    Iskreno, ma šta primitivci ovde trvrdili uspešni primeri iz Barselone, Madrida, Pariza i Amsterdama su dokazali da kad se svuda ukine jedna automobilistička i postavi biciklistička traka, time se destimuliše korišćenje automobila, ljudi radije idu biciklom i grad postaje tiši, čistiji i lepši za svoje stanovnike.
  • Dodjos021

    20.06.2023 10:30
    NE
    Na podrzavamo, to nema nigde u Svetu. Samo kod "nas" u Novom Sadu mozes nastradati od biciklista. Jure kroz centar i kroz grad kao da je njihov. Guraju se kroz Zmaj Jovinu, nece da sidju sa bicikla. Neverovatni su. Pored toliko staza, malo im je. Zastitite pesake, hvala.
  • BojaMs

    20.06.2023 10:30
    @gordana
    Ne brigaj Gordana, taj deo o kome ti pricas je privremen tu ce nici Galens zgrada i trotoar ce se prosiriti
  • Командир

    20.06.2023 10:26
    Паук тим
    Купите Позорницима и Жандарима електричне бајсове са ротацијом за патролирање у пешачким зонама држава помаже са 12.000 по једном члану домаћинства тако ће један жандар да вози други да трчи
  • Marko

    20.06.2023 10:25
    Pešaci treba da se obuče da idu sa glavom okrenutom unazad, da ih ne bi neki biciklista pokosio, jer biciklisti imaju prvenstvo na pešačkim stazama. Tako se oni ponašaju.
  • Predlog

    20.06.2023 10:22
    Hoćemo obavezno osiguranje biciklista od 1000 dinara godišnje. Nigde u svetu ne postoje prava bez obaveza.
  • Mastodont

    20.06.2023 10:20
    Mogu da se suze bašte i napravi biciklisitička staza, ili da vozimo svuda kao i do sad. Meni iskreno svejedno.
  • Milan

    20.06.2023 10:19
    Nikako. Dolaziće do povreda. Biciklisti voze neprilagođenim brzinama.
  • Joca

    20.06.2023 10:18
    Taze biciklista
    Mislim da bi biciklistima trebalo dozvoliti kretanje kroz centar, uz, naravno, uslov da ne divljaju po stazama.
    A predlažem i da se pešacima zabrani kretanje biciklističkim stazama, jer su često ko muve bez glave, i ne reaguju i ne sklanjaju se čak ni kad čuju zvonce.
  • 002211

    20.06.2023 10:18
    Cars OUT.
    Bikes IN.
  • Alex

    20.06.2023 10:17
    Centar i bašte
    Ukloniti bašte i iscrtati dve trake za bicikle.
    Tkz bašte su ionako sami suncobrani, stolice.. zelenila ni nema da bi bila "bašta". Centar i pešačka zona bi bili mnogo lepši da to zapravo i jesu, a ne ovo u šta je napravljeno.
  • Jaja

    20.06.2023 10:16
    Biciklisti, sa ovakvom kulturom kakva je u NSu, su pošast. Samo sto ne ubiju nekoga u Zmaj Jovinoj a sada bi da se to prosiri !!!

    Na ulici su malo peaaci malo vozila i ocekuju i od pesaka i od vozila da svi brinu o njima.

    Ja bih da se skroz zabrani biciklistima ulaz u grad i da im se naprave posebne staze za njih i da ne smeju sa njih da izadju.
  • Tata Ikun

    20.06.2023 10:15
    Čemu? Ja sam biciklista i nije mi jasno zašto bih morao da vozim preko Miletićevog trga, ili kroz Zmaj Jovinu, Dunavsku, Gimnazijsku... Biciklisti neka unapred isplaniraju alternativnu rutu, nije da moraju da obilaze kilometrima. A mogu i malo da siđu sa bicikla i prošetaju 200m.
    Kad vidim one likove kako prave slalom između male dece u centru, posebno ove dostavljače, smatram da bi im trebalo četvorostruko povećati kazne.
  • Zoro

    20.06.2023 10:15
    Svašta
    Biciklistima nije dozvoljeno kretanje po trotoarima. Što to ipak, rade posledica je neograničene bahatosti kojom se ugrožava bezbednost, kretanje i boravak pešaka na trotoarima.
  • Dr

    20.06.2023 10:11
    Ne mešam se u politiku
    Ali šta god se odluči neko će biti nezadovoljan. Činjenica je da ima aresivnih biciklista koji ne vode računa da nisu sami u saobraćaju. Stvar je u vaspitanju (i biciklista i pešaka i vozača) i poznavanju propisa.
  • NS

    20.06.2023 10:10
    Nije mesto biciklistima u pesackoj zoni, samo jos oni da fale da jurcaju po centru grada koji je prepun pesaka.Umate okolne ulice sa bicikl.stazama do Podbare , M.Gorkog, Kej....preterali ste sa vasim zahtevima , sta je sledece , da nema nigde pesaka i vozila da bi bicklisti jurili kao.sumanuti.Bolje obratite paznju na ponasanje u saobracaju, voznju sa slusalicama u usima.i koriscenje mob.telefona dok ste na biciklu.Vi stebucesnici u saobracaju a ne privilegovana lica na njegovom velicanstvu - biciklu.Previse ste se razmahali na sve nacine.Definitivno nemate sta da trazite u pesackim zonama grada.
  • izirajder

    20.06.2023 10:09
    DA
    Apsolutno podrzavam!
  • Irena

    20.06.2023 10:08
    ;)
    Pre ce biti da se moraju kretati brzinom konobara, koliko su prosirili baste!
  • Jovan

    20.06.2023 10:07
    Vrlo lako bi se naslo mesto za stazu kada bi sklonili red stolova i suncobrana!
    Popodne je tolika guzva, da je nemoguce proci.
    Ako imate decu i ako je jedno beba u kolicima, nema sanse da setate zejedno! o rupama na onoj centralnoj resetki da ne govorim sada...
  • Jelena

    20.06.2023 10:06
    Pa ako ja mogu da kocim i zvonim na svakih 5 min zbog telefona i fb-a, trudnica, decijih kolica i trotineta, roler manijaka, setaca, autobuskih putnika i kucica koji su non stop na biciklistickim stazama zasto da ne?
  • Avijacija

    20.06.2023 10:06
    Brzina
    Nisam izričito protiv toga, ali se postavlja jedno pitanje kako iskontrolisati brzinu, ima pojedinih dostavljača koji poprlično brzo idu...
  • Sale

    20.06.2023 10:05
    Problem je sto se klinci zalecu po pesackoj zoni, drugo to kaznjavanje je apsurd u sistemu u kome vlast okrece glavu kad huligani prave reda..
  • ZarJeBitno

    20.06.2023 10:02
    Da li je baš tako?
    Razumem predstavnika NSBI, i njegova objašnjenja, ali.... Da li su dostvaljači hrane(koji koriste bicikl kao prevozno sredstvo), zatim 90% vozača bicikala, koji nisu članovi NSBI, da ne nabrajam dalje, suma sumarum barem 50% ukupne biciklističke populacije, položili makar osnovno poznavanje saobraćajnih propisa? Naspram sveca i tropar.Kakvo poznavanje takvo i ponašanje, a ponašanje je da je biciklistima sve dozvoljeno i molim da ne zatvarate oči pred tom činjenicom.Pitajte pešake, vozače ko su najgori učesnici u saobraćaju, ne sumnjam da će odgovor biti većinski, biciklisti.To, o guranju bicikala kroz pešačku zonu, kao i guranje bicikala preko pešačkog prelaza...Pitanje za Vas...zašto policija kažnjava bicikliste, u pešačkoj zoni, gde je zabranjena upotreba bicikala, ako ste tako savršeni?
  • Sajko

    20.06.2023 10:02
    Nema potrebe za tim. Bolje da se usmere sve snage i sredstva da se sa biciklistickih staza proteraju dostavna i nepripisno parkirana vozila. I poceti kaznjavati mame koje guraju kolica sa bebama po biciklistickoj stazi,jer stvarno vise nema smisla. Jel treba da se neko povredi pa tek onda ljudi da shvate neke stvari?
  • S.

    20.06.2023 10:02
    OK je dozvoliti u širim ulicama (Jovinoj, Dunavskoj, Miletićevoj, Pašićevoj) "brzinom pešaka" (iako sam ja više za konkretne brojeve).
    Problem u Zmaj Jovinoj je što su bašte kafića preterano izbačene i zauzimaju 2/3+ ulice. Njih bi trebalo malo pritegnuti.
  • Gordana

    20.06.2023 09:59
    Biciklisti
    Niste spomenuli ulicu Marka Miljanova sramota koliko je uska pešačka staza pešak nije uvek u mogućnosti da ide sam dok biciklista besni zbog toga imam utisak da Novi sad postaje grad za bicikle dok su pešaci građani drugog reda hvala pozdrav
  • Limanc

    20.06.2023 09:57
    Pa kako je grad dozvolio pregradjivanje Zmaj Jovine ulice bastama kafica onda ne vidim problem da se dozvoli i biciklistima voznja u centru. To sto nije bezbedno nije problem jer svakako ni one baste nisu bezbedne.
  • Gari

    20.06.2023 09:57
    Bilo bi lepo da se iscrta neki koridor u Zmaj Jovinoj i Dunavskoj, međutim, od bašta (zbog nekih su čak i klupe sklanjali) , jednostavno nema mesta.
  • Ah ta civilizacija

    20.06.2023 09:57
    Ne , kod nas će dozvoliti dizelasima da parkiraju u parku pre nego sto urade nešto normalno!
  • Tanja

    20.06.2023 09:55
    Gde je granica
    Pa, dobro, hajde citav grad da pidredimo biciklistima a da pesacimo uskratimo BEZBEDNO I SLOBODNO KRETANJE. .. Ne preterujete li malo?
  • Milan

    20.06.2023 09:54
    Bez biciklova u pešačkoj zoni
    Bicikl je sjajna stvar i uvek će biti IN. Iako sam i ja u određenim delovima godine biciklista, protiv sam da se dozvoli vožnja kroz pešačku zonu. Centar Novog Sada je toliko mali i sužen zahvaljujući baštama restorana i kafića da će uskoro i pešaci biti ugroženi u svojoj zoni, pa zato nije bezbedno da se tuda još provlače i biciklisti. Ako ćemo iskreno, većina biciklista (ne svi) ne poštuje brzinu od 10 km/h. Ako biciklisti žele da se zona za njihov prolazak proširi na još neke ulice i Trgove, a saglasni su da se ne kreću brže od brzine pešaka, onda ne vidim zašto ne bi sišli sa dvotočkaša i pregurali ih brzinom pešaka. Jedino gde vidim mogućnost je da možda Pašićeva bude free za bicikliste i da se ta staza posebno obeleži, a nekako mi je najrealnije da se dozvoli prolaz biciklom u određenom delu dana (jutro). I Dunavski park treba da bude bez biciklova ili da se guraju. Na svim ovim lokacijama je puno male dece i beba, pa makar zbog njih pešačka zona treba to i da ostane. Takođe, strogo kontrolisati dostavna vozila i po mogućnosti naplatiti kazne za uništavanje behatona koji nije predviđen za teška vozila, a bašte restorana više ne bi trebalo širiti jer uskoro neće biti mesta ni za šetnju.
  • Pff

    20.06.2023 09:51
    Treba dozvoliti ukoliko se kreću predviđenom brzinom. Ionako je grad prezagađen i pretrpan automobilima.
  • Novonasađeni

    20.06.2023 09:51
    Gonzales
    Ako bi se stvarno kretali brzinom pešaka OK, al kojim radarom će to da se meri? Ovi iz Glovo i Wolt lete po gradu, pa i kroz centar...
  • Divljaci na 2 tocka

    20.06.2023 09:50
    Bicikliste neko pod hitno da edukuje da nisu bogovi na putu
    da su duzni da stanu na pesacko prelazu a ne prelecu bez kocenja ko muve bez glave
    vozilo ako udje u skretanje ne moze bicikl da se zalece u jega
    po zakonu je duzan da uspori pred prelaz
    isto tako piseaci nisu duzni da propustaju bicikliste nego obrnuto
  • marko

    20.06.2023 09:49
    Po mom mišljenju pravo rešenje je negde na pola puta: treba da bude dozvoljeno biciklom svuda osim u zmaj jovinoj, dunavskoj, laze telečkog i mite ružića. Te ulice su sada previše sužene baštama kafića i gužva je velika te stvarno nema ni smisla voziti bicikl tuda (ne može ni da se razvije brzina veća od pešaka).

    Idealno bi bilo ukloniti sve te bašte (ili ih makar smanjiti) pa da ima mesta i za pešake i bicikliste ali znamo svi da se to neće nikad desiti
  • Ina

    20.06.2023 09:48
    Biciklista sam, i apsolutno sam protiv voznje u centru grada. Rizicno je voziti i po biciklistickim stazama jer apsolutno ne postoji kultura saobracaja. Ima previse basti kafica i ljudi da bi se bezbedno vozilo, a da ne komentarisem stanje behaton kocki u samom centru…
  • dule

    20.06.2023 09:46
    Za pocetak ukinite motornim vozilima pravo kretanja po pesackim zonama, pa cemo se dogovarati za bicikliste.
  • Milan

    20.06.2023 09:46
    Ko će da meri ovu "brzinu kretanja pešaka"? I ko če da razlikuje običan bicikl od elektrifikovanog koji dostavljači voze kao da su u filmu Transporter?
  • Taxista

    20.06.2023 09:45
    Ne
    To bi bila Velika greska!
  • Lala

    20.06.2023 09:45
    Pešačka zona
    Vozim bicikli i prija mi,ali ako uđem u pešačku zonu siđem sa njega i guram. Netreba nigde u pešačkoj zoni dozvoliti da se vozi bicikli,a pogotovo bilo koje drugo vozilo,pa zato se i zove " pešačka zona". To je toliko malo prostora rezervisanih za pešake,pa i to oćete da im uskratiti.
  • Nomad

    20.06.2023 09:41
    Vozim bicikl kad god mogu i radije odem biciklom negde nego autom. Problem sa biciklistima kod nas je što su saobraćajno nepismeni, isto kao i pešaci. Ustvari, problem je kombinovane prirode - manjak saobraćajnog obrazovanja i kulture.
    Kada sam u autu, ko zna koliko puta mi se desilo da na "manjim" raskrsnicama koje su regulisane semaforom bicklisti(uglavnom dostavljači) proleću na crveno svetlo. Takođe, biciklisti pokušavaju da voze nekom svojom brzinom tamo gde su pomešani sa pešacima ili ne koče uopšte(primer je raskrsnica Bul. oslobođenja i Bul. cara Lazara).
    Pešaci pak, uporno šetaju biciklističkom stazom(primer je Fruškogorska prema keju) ili je presecaju ne gledajući levo ili desno.
    Iskreno, mislim da bi mešanje biciklista koji voze i pešaka u pešačkoj zoni dovelo do više problema nego rešenja. Jedino ako bi biciklistima bio dozvoljen prolaz npr. od 10 uveče do 8 ujutru.
  • Saša

    20.06.2023 09:40
    Slažem se
    Ali uz striktno poštovanje propisa! Mada.... Šetajući sa mojom suprugom Zmajovinom ulicom, pored nas je na 15-ak cm proleteo dostavljač GLOVO brzinom ne manjom od 30 km/h na e-biciklu. Dok neko od pešaka ne bude ozbiljno povređen, neće se smiriti. Zato je ipak možda bolje da siđu sa bicikla i preguraju ga. Bahat smo narod i to se neće poštovati, samo udarac po džepu će da nas disciplinuje.
    Moje mišljenje....
  • Hej

    20.06.2023 09:40
    Šta da radimo sa decom? Da ih vežemo i ne puštamo od sebe nikud? Već se dešavalo da biciklisti projure nenormalnom brzinom trotoarom, parkom. To je velika opasnost i neko će dete stradati.
  • Dudarim II

    20.06.2023 09:40
    može, ali juče
    samo guranje, eventualno deca do 10-11-12 godina da smeju da voze... evo juče kroz ono suženje u modene, prvo skoro da nas pregazi mene, ženu i dete od 4 godine, još onda stane popreko ispred jednog od express restorana da ne možeš da prođeš... pešačka zona je pešačka zona, kraj priče!!! ja ne parkiram na biciklističkoj stazi, ne šetam po biciklističkoj stazi, ne vozim auto po biciklističkoj stazi... Isto tako pisati kazne biciklistima koji voze po putu a imaju biciklističku stazu na tom delu bulevara, puta itd... i u jovana subotića zabraniti biciklove, i u jednosmernim ulicama gde je dozvoljeno za bicikliste u suprotnom pravcu, neka iscrtaju linije i stave znak stop na izlasku iz ulice... znači biciklistička inicijativa, prvo da poradi na kulturi biciklista, pa onda da traže vožnje po centru...
  • Mile

    20.06.2023 09:40
    Ne znam gde da ih stavite, ali samo ih sklonite, zajedno sa trotinetasima, sa kolovoza.
  • :D

    20.06.2023 09:40
    U Zmaj Jovinoj, recimo, nisu problem biciklisti nego bašte odnosno vlasnici lokala i nadležni organi koji su dozvolili toliko proširenje bašti a na uštrb slobodnog kretanja pešaka i biciklista. Samo otimaj.
  • Profa

    20.06.2023 09:39
    Iako sam i sam vozač bicikla mislim da zabrana treba da ostane, naročito u Zmaj Jovinoj ulici, gde se ne može normalno ni pešačiti zbog gužve. I šetnja je zdrava
  • SRB IN

    20.06.2023 09:38
    Jurcanje
    Od nedavno se pojavila nova kategorija biciklista a to su dostavljači hrane. Jurcaju između pešaka u Dunavskoj, Zmaj Jovinom itd. Ja bih uveo policajce na biciklu da se uvede red...
  • Rasa sa salasa

    20.06.2023 09:38
    Protiv predloga.
  • pešak

    20.06.2023 09:37
    bolje ne
    Bolje da se ne dozvoli, jer oni koji imaju imalo obzira svakako prilagode brzinu kretanja, a oni koji divljaju to rade iako je zabranjeno. Tako da ako se dozvoli, imaće puno pravo da jurcaju i biće ugrožena bezbednost dece i starijih osoba. Bolje je da se ulaže i pravljenje biciklistickih staza u prometnim ulicama gde ih sada nema.
  • Del Potro

    20.06.2023 09:37
    Nipošto
    Više je divljaka nego normalnih vozača biciklova.
  • Dukka

    20.06.2023 09:36
    Sta?
    Mozda da im se dozvoli da imaju veca prava nego pesaci i da mogu i da gaze pesake?
    Postali su gori i bahatiji od najgorih vozaca automobila.
  • Nenad

    20.06.2023 09:35
    Najbolje po glavama da nam voze. Pustite ih i po trotoarima, a mi pesaci cemo da letimo...
  • Aleksadar

    20.06.2023 09:34
    Treba omogućiti
    Nebismo imali nikakvih problema da alave gradske vlasti nisu celokupnu širinu pešačkih zona Dunavske, Zmaj Jovine i Njegoševe izdali kafićima za bašte koje su ostavile uzak koridor od par metara za ukupnu cirkulaciju pešaka i biciklista. Nekad se do '80tih tuda odvijavo ozbiljan saobraćaj, uz autubske linije, stajališta, pešačke staze i dvosmeran autobobilski saobraćaj. Pretvaranje u pešačku zonu je korak napred, ali uz ovakvu vlast koja će majku rođenu iznajmiti ili prodati, sve postaje problem!
  • Cubi

    20.06.2023 09:31
    Problem je sto se nesavesni biciklisti zalecu po pesackoj zoni a vec kad voze treba sporo i oprezno..
  • C

    20.06.2023 09:31
    C
    Podrska za Kaznjavanje Biciklista u Pesackoj Zoni! Biciklisti su veoma Cesto bezobzirni i neasvesni prema pesacima! Mesto im je na Kolovozu i stazama odredjenim za njihov Saobracaj!
  • Djura

    20.06.2023 09:31
    Biciklistima nije mesto u pešačkim zonama !Zašto se ne kontroliše divljanje biciklista (pogotovu dostavljača)kroz Zmaj Jovinu ?
  • otac

    20.06.2023 09:30
    Ako se dozvoli biciklistima, zasto ne i motoristima, onda i automobilima! Pa kakva je to onda pesacka zona? Naravno da se ne sme dozvoliti biciklistima da voze kroz pesacku zonu, pa tu mala deca trckaraju bezbrizno!
  • Rade

    20.06.2023 09:30
    Super centrom nemoze da se prodje od kola i basta kafana sad još dozvolite ljudima na biciklu da divljaju kao da su bogom dani i razlog više da ljudi nikada nedodju u centar grada sa malim detetom .
  • Ne

    20.06.2023 09:28
    Ne
    Ne
  • Roditelj

    20.06.2023 09:27
    Apsolutno NE
    Biciklistima NIJE mesto u pešačkoj zoni. Kažete da nema prijava na bicikliste u pešačkoj zoni. Ja sam u toku prošle godine više puta se obraćao komunalnoj policiji i redovnoj policiji zbog biciklista. Kao otac dvoje male dece koje pustimo u pešačkoj zoni da šetaju pored nas nemali broj puta sam u poslednji čas trgao dete da ga ne bi udarilo biciklo koje prolazi brzinom mnogo većom od pomenutih 10km/h. Dostavljači Glova, Wolta i ostali kuriri kao i nadobudni tinejdžeri koji koriste bicikla za "proletanje" kroz centar se ne mogu zvati biciklistima! Zbog njih policija treba stalno da stoji i kažnjava prolaz pešačkom zonom. Ovde se poziva na razvijene zapadne zemlje koje dozvoljavaju kretanje bicikala. Pa mi smo daleko mentalitetom od tih razvijenih zapadnih zemalja svetlosnu godinu tako da ako sada "lete" biciklom kroz šetalište kada je to zabranjeno, zamislite kako će to biti kada im se dozvoli?! Zato NE BICIKLIMA u pešačkoj zoni. Ceo Kej i Mihajla Pupina imaju biciklističku stazu pa neka izbegavaju pešačku zonu.
  • w/e

    20.06.2023 09:27
    ne naravno
    Pesacka zona treba da bude bezbedna za pesake, ne da se osvrcu za woltasima i glovo trkacima koji se igraju slaloma izmedju pesaka.
  • Vojvodjanin

    20.06.2023 09:25
    Kad vozim bicikl nije mi teško da ga guram 200m u centru i nastavim. Ali većina se ne slaže sa mnom, očigledno. Kao što i vozači automobila žele da se parkiraju u izlog prodavnice u koju idu... A niko se ne zapita kako bi se oni osećali kad siđu sa bicikla, izađu iz automobila a neko 'prozuji' pored...

    A šta tek reći o dostavljačima? Koji prave slalom među malom decom u centru. Za njih bih definisao posebne kazne, jer žive od toga.
  • Slobodan

    20.06.2023 09:24
    bez dozvole!!
    ne treba im dozvoliti voznju kroz pesacku zonu!!
    dovoljno je sto izbegavamo divljake iz dostave, muve bez glave na trotinetima i slicno. Izbegavamo cak i automobile i kombi vozila...
    ako je pesacka zona, onda je pesacka zona!
    ovi iz dostave se toliko izivljavaju na biciklima, samo je pitanje kada ce srusiti neko dete
  • hemodroid

    20.06.2023 09:21
    Nijedna od navedenih ulica nije nesto dugacka, sidju sa bicikla lepo ga guraju do kraja ulice i opet sednu i voze, nece izgubiti mnogo vremena.Od letnjih basti jedva ima mesta i za pesake samo bicikli fale.Ko se boji saobracaja neka ide peske ili taksijem.
  • Ja

    20.06.2023 09:20
    Da nas ruse..i ovako iskacu ko tasmanlijski djavoli nista ne paze a misle da su 100% upravu.
  • Pesak namernik

    20.06.2023 09:18
    Biciklisti su postali bahati i nepažljivi u saobracaju u odnosu na pešake. Misle da je biciklisticka staza njihov auto-put i da svakog pesaka mogu da udare i da nijedan pesak ne sme da se preseče biciklisticku stazu. Uzas
  • ex chapman

    20.06.2023 09:17
    dozvoliti
    i skuterima i elektricnim trotinetima, i automobilima i dostavnim vozilima i kamionima
    ako zatreba - i tenkovima

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna